Az UM teljesítményerősítő leírása – Description of the UM power amplifier

UM is a widely known power amplifier. They were also manufactured in the Soviet Union and Hungary. Description after the drive. No virus, no fake link. It’s important to note: the UM is not just good for FM – it goes SSB too! 🙂 (For other documents, see yesterday’s article.)

Az UM-mel a közelmúltban foglalkoztunk – mint kiderült, a masina a hírekkel szemben nem csak az FM üzemre jó, hanem alapból képes az SSB-re is. Most a leírását adjuk közre – reméljük, ezt is haszonnal forgatjátok.

photo_2018-07-05_20-12-03

Egy laktanyai UM kora esti megvilágításban…

Amikor először láttuk az UM eredeti gépkönyvét, erősen meghökkentünk. A benne lévő szöveg korrekt s az alkatrészlista is pontos – de az elhelyezési ábra, na az mindent visz! Olybá tűnik, mintha valami gyerek követte volna el. Nem is értjük, miként ment át ez az ábra a korabeli szűrőn.

S akkor ahogy ígértük, íme a leírás: UM

umtap-5

A késes csatlakozók az UM végfokozat tápján

A fenti képet azért közöljük, mert számos, az eredeti táppal nem rendelkező, ezért trafós megoldást választó amateurtárs kérdezte, miként lehet az UM-hez mellékelt inverteren az anód- és a segédrács-feszültséget beállítani. A saját tapasztalatok révén azt javasoljuk, akinek nincs egy strapabíró tizenkét Voltos tápja, (vagy esetleg ahhoz hozzákötve egy erős autóakkumulátora) az a hatszáz és a kétszázhúsz Voltos állás mellett tegye le a garast. Júliusban magunk is nézegettük, miként változik a kimenő, ha a “kettőhúsz” helyett a kettőötvenet részesítjük előnyben, de érzékelhető módosulást nem észleltünk. Nem így a hatszáz és a hétötven között – ott már detektálható volt az eltérés. Újfent leszögezzük: a meghajtás ne legyen több, mint maximum két-három Watt. De lehet, hogy már a három is sok, s gurnyad a masinéria – így inkább mindenki kísérletezze ki maga-maga a helyes erőt. A leíráshoz jó olvasást, az UM-hez kellemes használatot kíván és

73!-at küld

a Military Szakosztály

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .