Újra miénk a hatvan méter!

Ez egy gyorshír, semmi több: a Magyar Közlöny 2018/74. száma szerint újra lehet dolgozni hatvan méteren!

Egy logkivonat a múltból… 🙂

Régi álma valósult meg a hazai amateurtársadalomnak: ismét nyitott a hatvan méteres sáv. A sikerben talán része volt annak a több mint két esztendős kísérletsorozatnak is, amelyben a magyarok közül külön engedéllyel összesen csaknem félszázan vettünk részt. Mint azt korábban többször megírtuk, akkor a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság egyik feltétele az volt, hogy a Magyar Rádióamatőr Szövetségen keresztül minden periódus végén szülessen egy összefoglaló jelentés. Ezt a sávban elsőként aktív szentendrei HA9HAF9A speciális hívójelű honvédségi állomás (MH Altiszti Akadémia) minden esetben az adott határidőre teljesítette, így segítve a sikert. Itt kell megjegyezni, sajnos akadtak itthon olyanok is (“nagynevű” állomások), akik az éppen aktuális megkötésekre fittyet hánytak, s mind az anyaggyűjtést, mind a DX-re való tilalmat áthágták.

A különleges helyzetben lévő amateurtársak 5,350-5,450 MHz között dolgozhattak száz Watt kisugárzott energiával és folyamatosan hangolható VFO-val. (Ez nem annyira bevett a hatvan méteren, hiszen külföldön szinte kizárólag csatornákat adtak ki a “kollégáknak”.)

A most megjelent rendelet szerint 5.351,5-5.354 KHz között 0,2 KHz sávszélességgel, 5.354-5.366 KHz között 2,7 KHz sávszélességgel, míg 5.366-5.366,5 KHz között 0,02 KHz sávszélességgel lehet dolgozni. A teljesítménymegkötés egységesen tizenöt Watt, s kizárólag CEPT engedély birtokában lehet a sávban megjelenni. Fontos megjegyezni, hatvan méteren a felső oldalsáv, azaz az USB (!) a divat. A legaktívabbak a német állomások, de sok ország amateurjait lehet ott lefülelni.

Találkozzunk a sávokban!

 

Baráti 73!

 

HA5CBM

Miklós

Military Szakosztály

  1. Nem csak 60m -en, hanem mindenütt az USB a “divat” !
    Csak az amatőröknél létezik az LSB (1.8-3.5-7 megák).
    A hivatalosoknál mindenütt Csak USB volt- van.
    Még az hiányzik a hajósoknak és repülőknek, hogy
    sávváltásnál oldalsávot is váltsanak, értelmetlen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..