Az Airbus A-319-es gépek bemutatása Kecskeméten

Úgy gondoljuk, az oldal színesítéseként olykor érdemes kilépni a rádióamatőrizmus világából – így most is ezt tesszük. Bízunk benne, az alábbi képösszeállítás elnyeri olvasóink tetszését. A fényrajzok Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázison készültek a Magyar Honvédség két új Airbus A-319-es személyszállító gépének bemutatásán. A fő hangsúly a fotókon van, szöveg alig lesz. Jó nézelődést kíván a HA5KDR közössége!

We think sometimes you have to write something else. So now we do this. We look forward to seeing the picture collection beautiful. In Kecskemét, at the MH 59th Dezső Szentgyörgyi aircraft, two Hungarian Air Defense A-319 passenger aircrafts were presented. Text will hardly be. The HA5KDR community wants a good look!

IMG_2819

IMG_2821

Zlin kiképző repülőgép – Zlin training aircraft

IMG_2820

Airbus A-319

IMG_2814

Jas Gripen

A többi fénykép (More photos) itt érhető el. A Zlin pilótafülkéjében középen látható a Garmin rádió. Vannak belső fotók az Airbus és az AN-26-os pilótafülkéjéből is. Talán mindenki fölismeri, melyik a modernebb beltér… 🙂

 

Baráti 73!

 

A HA5KDR csapata

 

  1. A Garmin nem a rádió, hanem a gps navigáció,
    alatta a vékony doboz az rádió (vagy a transponder ).
    Az Airbus lehet modernebb, de az nem alkalmas
    ejtőernyősugratásra, az egy légi busz és nem alkalmas
    terepreszállásra sem, ellentétben az AN sorozattal.
    Nyilván valami egész más célja volt a vásárlásnak.

    • Szerintem a komplett navi és rádiórendszer Garmin, egy kivételével. Elsőre a két kijelző a G500-as vagy 600-as rendszer lehet a Garmin honlapja alapján. Ez lenne a PFD és az MFD, ahol a legfontosabb repülési paraméterek vannak megjelenítve. Középen a nagy kijelzős panel Garmin GTN650-re hasonlít, ami GPS/NAV/COMM/MFD, tehát rádió is. Kimenő teljesítménye 10 vagy 16 Watt. A felső panel az GMA340 kommunikációs panel, itt tudja a pilóta kiválasztani, hogy pl. mit halljon a fülesén, melyik rádión adjon, az intercom-ba beszéljen, stb. Alatta GTX330, vagy kisebb számú testvére van, ami az ADS-B transzponder. Legalulra szerintem (ami a vékony doboz), egy BendixKing KR87 ADF van beépítve.
      Ami az Antonov-Airbus összehasonlítást illeti, nem hiszem, hogy a cikkíró bármi olyasmire próbált volna utalni, hogy melyik a jobb, vagy, hogy mi volt a célja a vásárlásnak. A fenti hasonlat alapján az Antonov sem tudja azokat a képességeket amiket az Airbus tud. Nyilván ezért nem repül a Wizzair Antonovval, és ezért nem fog a Magyar Légierő ejtőernyőseket ugratni , vagy deszantot dobni az Airbusból. Szerintem a vásárlás célja az lehetett, hogy a megfelelő eszközt a megfelelő célra használják.

  2. “Szerintem a vásárlás célja az lehetett, hogy a megfelelő eszközt a megfelelő célra használják.”

    Akkor ezt még egyszer ha kérhetném!

  3. Igen, a “vékony doboz” valóban egy ADF (kr87) … stb.
    De a lényeg, hogy ez a buszvásárlás illeszkedik
    a monstre focistadionok építéséhez, vagy
    az évi 100 milliárd forintos pénzkidobás a közmédiákra
    és azok mellékcsatornáira (összes “ingyen-tv”, kivétel rtl) ),
    a magyarigazolványok kiadása a szavazatokért,
    ( amit Eu munkavállalásra használnak) és egyáltalán
    a komplett gyűlölet politikára egy db diktátor hatalomban tartása érdekében. (Ha már itt reklámoznak egy politikai eszközt ….)

    • Tisztelt dolo! Ez egy nagyon gáz hozzászólás egy amatőr rádiós klub honlapján. Mi amatőr rádiósok ugyanis nem politizálunk! Biztos nem tudtad nem baj!

  4. Ezért is kár leírni a hívójelet a neten.

    Nem “amatőr rádiós”, hanem rádióamatőr, nem mindegy,
    nem tudtat, az baj ha már hívójeles vagy. Ez a gáz.

    Valamint, hogy ez itt egy politikai eszköz reklámja,
    nyilvánvalóan valahogy fogják használni néha
    katonai célra is valahogy, de nem bombázónak,
    nem ejtőernyősugratásra, nem desszant terepreszállásra,
    talán műrepülő vadászgépnek a redebullon (hi) sem.

    Szóval igen, politizálnak a rádióamatőrök, nem is kicsit.
    Abban pillanatban, mikor valaki eltér a “szabvány” QSO -tól,
    az már politizálás, nem beszélve az internetről.

    Persze a legnagyobb baj a fentebb leírt mai állapotok,
    ami nem mellesleg visszaüt a rádióamatőr mozgalomra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.